De wereldreizigers, - Reisverslag uit San Gil, Colombia van tom en lotte Dolderen Hunink - WaarBenJij.nu De wereldreizigers, - Reisverslag uit San Gil, Colombia van tom en lotte Dolderen Hunink - WaarBenJij.nu

De wereldreizigers,

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg tom en lotte

07 November 2014 | Colombia, San Gil

Vroeger, toen ik nog 18 jaar was en mijn eerste grote reis maakte!! TOEN was alles veel een veel ....

Nee hoor, ik zal niet, beter, zeggen. Maar er is toch iets wat in die jaren gigantisch is veranderd. Toen ik 9 jaar geleden op reis ging, kwam ik in een hostel ( en was ik mijn paspoort ergens op het vliegveld vergeten en zat ik de eerste paar uur van mijn aankomst gigantisch in de stress. Nu moet ik eerlijk bekennen dat zulke chaotische momenten helaas niets zijn veranderd. Maar ik bedoel eigenlijk wat daarna kwam..) en ging ik naar mijn kamer, sprak ik met de mensen die ook op mijn dormkamer sliepen en ging op avontuur uit (een blokje om). Zo gingen de dagen daar voorbij. ik leerde nieuwe mensen kennen, veranderde van stad en leerde weer andere mensen kennen. Als ik moe was luisterde ik naar een van de CD's die ik had meegenomen en moest ik regelmatig nieuwe batterijen kopen voor mijn niet al te nieuwe CDspeler. Eens per week bezocht ik een internetcafe om binnen een uur (hooguit 2) alle mailtjes te lezen, reactie te schrijven en wanneer ik nog tijd over had een blog (Ik wilde namelijk zo min mogelijk geld uit geven aan internet. Pure geldverspilling natuurlijk).

Tja, 9 jaar later. Ik zit achter het beeldscherm. Mailtjes checken of reacties schrijven hoeft eigenlijk niet, want dat heb ik gister al gedaan, en vanmorgen... en toen ik terug kwam en eigenlijk een uur geleden ook al. Want het internet is nu eenmaal toch gratis! Als ik om me heen kijk zie ik nog 3 andere mensen in dit stille hostel, tom en 2 anderen. Ik zie twee computers, een tablet en een smartphone. Ik weet dat als ik morgen met de bus ergens naartoe wil, ik ook in de bus gewoon intenetverbinding heb, dan zoeken we wel op wat er in die stad te vinden is ofzo.... En wij noemen ons wereldreizigers. Even vergeet ik dat ik uberhaupt in zuid amerika zit, Colombia is het toch?

Ik moet eerlijk bekennen dat het veel voordelen met zich meebrengt. Het is alleen ... anders.

Ik kijk op, Tom wijst me op een klein zwart vogeltje die zojuist weer binnen kwam vliegen. Hij heeft een mooi huisje gecreeerd in de binnentuin van het hostel. Gezellig hoor.

  • 07 November 2014 - 19:15

    Judith:

    heee schatje! Aaah jij blijft zo leuk schrijven!! Have fun!! en als je nog een beetje extra van dat gratis internet gebruik wil maken...upload dan af en toe een fotootje ;). Dikke kus Juud xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Gil

colombia

waar zullen we beginnen.

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2015

Chile

03 Maart 2015

peru - huan cayo

14 Januari 2015

Fruit, spieren en bocadillo con queso!

23 December 2014

Jungle Jane and Tarzan!

10 November 2014

2 weken geleden
tom en lotte

onze meest vrolijke gezichten

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9104

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 09 Oktober 2015

colombia

Landen bezocht: