Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van tom en lotte Dolderen Hunink - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van tom en lotte Dolderen Hunink - WaarBenJij.nu

Bogota

Blijf op de hoogte en volg tom en lotte

13 Oktober 2014 | Colombia, Bogota

ja, we zijn gearriveerd! ik was na 14 uur he-le-maal klaar met vliegen (of was het nou meer?) maar we zijn goed aangekomen. alle spanning die we hadden voordat we opreis gingen waren met een klap verdwenen toen we bij het hostel aan kwamen. Ik heb me nog helemaal niet onveilig gevoeld sterker nog het voelt heel vertrouwd.

Ik heb het idee dat Bogota beter georganiseerd is dan Ecuador. minder afpersingen, de mensen in het hostel spreken gewoon engels, Colombianen zijn nieuwschierig en vriendelijk en maken graag een praatje. De vergelijkingen met Quito zijn er zeker. Het eten, de straattentjes, de cultuur, de omgeving en het uiterlijk van de inwoners (misschien nog iets kleiner). Tom zucht al diep wanneer ik weer begin met ' in quito ....' of ' ow ze hebben hier vast ook .... want in ecuador...' . Terwijl we over straat lopen kijken we met grote ogen om ons heen naar deze stad die zo anders is dan amersfoort of een andere stad in nederland. Zo hebben ze voor alles een mannetje. een mannetje die vergrootglazen verkoopt, een mannetje die belminuten verkoopt, schoenenpoetsers, lolly's, sokken, jezus aan het kruis, zelfgemaakte sieraanden, coke of wiet, noem maar op. en dan heb je nog cavia races, gepofte varkens oren, vrouwen met buiktruitjes, dikke billen in leggings die op hoge hakken een berg oplopen (een uur lang alleen maar klimmen), en dan ben ik vast nog wel 15 dingen vergeten.

Vandaag wordt een relax dagje. Gister zijn we een berg opgewandeld (dit doen bijna alle inwoners hier en het was super druk. kinderen opa en oma's, rennende pubers) je moet je voorstellen dat het een berg aan de rand van de stad is waar een kerk opstaat, als je fit bent doe je er ongeveer een uur over, sommige stukken zijn aardig stijl. Voor de inwoners is het meer een zondagsuitje. relaxt omhoog lopen op hakken, gympen of zonder schoenen, kinderen op de nek of mee sleurend, oudere mensen vooruit duwend. Het was een mooie zonnige dag wat heeft betekend dat ik nu nog steeds met een rood gloeiend gezicht rondloop, gloeiende ogen en blaren op mijn hiel (ik vond het gister een geschikte moment om mijn nieuwe schoenen uit te proberen). Tja en Tom... nergens last van. beetje rode neus, het-zij-zo.

vandaag op mijn verlanglijstje:
- hoed kopen.
- 15 lagen zonnebrand smeren.

morgen met de Bus naar armenia, daar in de buurt gaan we 2 weken op een biologische boerderij werken.

• 16 Oktober 2014 - 13:45

Trees:

Mooie aftrap Lotte en Tom! En leuk dat alles zo herkenbaar is in eerste instantie. Als het goed is zitten jullie nu al in Armenia. Ben benieuwd of ze daar ook internet hebben en jullie daar je site en je contacten bij kunnen houden. Verheug me op het volgende berichtje.
    Trouwens....filocafé Deventer was een groot succes op de eerste avond, 10 oktober. Zoń 40 mensen qua opkomst en de mensen waren enthousiast. Ik heb nu op mijn site een pagina aangemaakt waar je verder kunt kijken en lezen over het thema van die avond (Hebben we een vrije wil?).
    Veel plezier jongens, en blijf veilig en gezond.
    Liefs!
    Trees

• 21 Oktober 2014 - 13:41

Trees (moeder Lotte):

Hoera!!! Berichtje van het stel ontvangen........

Op 20 oktober 2014, schreef lotte hunink

> alles is goed hier. flink de handen uit de mouwen steken en heel erg struikelen over spaans. over twee weken a drie hebben we weer internet. tot dan.
    > liefs uit een super afgelegen gebiedje maar erg mooi.

• 22 Oktober 2014 - 11:29

Roos:

Super leuk om te lezen! Kijk uit naar volgende bericht! Hier is de herfst volop begonnen, gister eerste' storm' en onweer- lekker hoor...
    Kus

• 25 Oktober 2014 - 20:38

Ali Van Dolderen:

Leuk om jullie reisverslag te lezen.Opa en Oma.y

• 25 Oktober 2014 - 21:25

Theo Van Dolderen :

Hallo Tom en Lotte,

Wij lezen tot onze vreugde dat jullie tot nu te een voorspoedige reis beleven, en hopen van harte dat dat zo blijft, en dat de doelstellingen die jullie willen bereiken geheel of gedeeltelijk bereikt zullen worden.

Ontvang een hartelijke groet en de beste wensen van
    Jullie Opa en Oma ( haar adres is ali@vandolderen.net

• 31 Oktober 2014 - 07:32

Didy:

Hoi Tom en Lotte!!

Ik mis jullie nu al!!

Heel leuk dat jullie al een berichtje hebben geplaatst! Fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie het naar jullie zin hebben! Wij gaan morgen weg voor een weekje naar Gambia :-)

Groetjes!

Didy